خدمات طراحی سایت
طراحی وبسایت یکی از مهمترین فاکتورهای بازاریابی آنلاین به حساب میآید. امروزه عمر کسب و کارهایی که فاقد وبسایت هستند به پایان نزدیک میشود از این رو برای هدف گیری مشتریان راهی جز داشتن یک وب سایت اختصاصی با رابط کاربری مناسب ندارید و این دقیقا کاری است که ما در نوین مارکتینگ برای شما به بهترین نحو ممکن انجام خواهیم داد.
چرا طراحی سایت مهم است؟
داشتن وب سایت اختصاصی باعث ایجاد تاثیر مثبت بر مشتریان میشود.
طراحی اختصاصی به بهینه سازی وب سایت شما کمک زیادی خواهد کرد.
وب سایت با رابط کاربری و ظاهر زیبا باعث جلب توجه مشتریان میشود.
رقبای شما نیز در صدد طراحی وب سایت اختصاصی هستند.
چرا خدمات طراحی سایت را با نوین مارکتینگ تجربه کنم؟
استفاده از جدیدترین تکنولوژیهای روز دنیا
طراحی وبسایت براساس اصول سئو
ارایه سورس کدها به مشتری
پشتیبانی مادام العمر از پروژه
دارای بالاترین ضریب امنیت
ارایه پنل مدیریت برای بارگذاری محتوا
بیش از ۱۵ سال تجربه طراحی وبسایت
طراحی وبسایت سایت ریسپانسیو
طراحی وب چیست؟ همه چیز دربارهی طراحی وب سایت (web design)
اگر در دنیای وب تازه کار باشید و به تازگی وارد دنیای برنامه نویسی شده باشید، حتما واژهی طراحی وب را بارها و بارها شنیده اید. و حتما این سوال برایتان پیش آمده است که طراحی وب چیست . شاید هم هنوز نتوانسته اید تفاوت واژه های طراحی وب را با برنامه نویسی وب درک کنید. در این مقاله و آموزش ویدئویی بصورت کامل به این سوال « طراحی وب چیست » پاسخ میدهیم و چند مفهوم دیگر را نیز تا حدودی توضیح میدهیم و منابع مفیدی را برای یادگیری آنها معرفی میکنیم.
وب چیست؟
اگر بخواهیم به سوال طراحی وب چیست پاسخ بدهیم، اول باید بدانیم که وب چیست و به چه چیزی وب میگویند. در زیر یک تعریف بسیار ساده (و شاید تا حدودی اشتباه از لحاظ فنی) از وب ارائه میدهیم:
وب یا همان شبکه جهانی یا World Wide Web که به اختصار www نامیده میشود، همان چیزی است که امروزه به آن اینترنت میگوییم. امروزه از طریق یک مرورگر و با اتصال به این شبکهی جهانی، میتوانیم به تمام اطلاعات درون آن دسترسی داشته باشیم.
اگر به دنبال یک تعریف خیلی جامع و تخصصی هستید، صفحهی وب جهان گستر در ویکی پدیا میتواند برای شما مفید باشد. اما همین تعریف ساده برای ما کافی است، که بدانیم اینترنت محلی از دادههاست که میتوانیم به آن متصل شویم.
وب سایت چیست؟
بعد از پاسخ به سوال وب چیست ، میرسیم به وب سایت. حتما شما هم بارها اسم وب سایت به گوشتان خورده است. میخواهم با یک مثال مفهوم وبسایت را برایتان توضیح دهم.
همانطور که ما در دنیای واقعی بخشی از زمین را برای زندگی و یا کسب و کار اجاره میکنیم، در دنیای اینترنت هم میتوانیم اینکار را انجام دهیم. به این معنی که میتوانیم بخشی از اینترنت را اجاره کنیم و آن قسمت را مدتی برای خودمان داشته باشیم. به بخشی که ما روی اینترنت اجاره میکنیم و برای مدتی متعلق به ما میباشد وب سایت میگویند. در واقع وب سایت ها، زمین های ما در اینترنت هستند که میتوانیم از آنها استفاده های مختلفی داشته باشیم.
طراحی وب چیست؟
با مفهوم وب سایت نیز آشنا شدیم. حالا میخواهیم برسیم به سوال اصلی خودمان: طراحی وب چیست .
همانطور که در دنیای واقعی از گچ بری، رنگ، کابینت، وسایل خانه و… برای زیبا شدن خانه استفاده میکنیم، در دنیای اینترنت هم از ابزارهایی میتوانیم برای زیبایی سایتمان استفاده کنیم. به زابن دیگر، در دنیای آنلاین ابزارهایی در اختیار ما قرار داده شده است، که با استفاده از آنها میتوانیم سایتمان را ابتدا بسازیم و سپس آنرا زیبا کنیم.
در دنیای واقعی، ابتدا زمینی را اجاره میکنیم یا میخریم، سپس با استفاده از بتن، سیمان، میل گرد، آجر و… آنرا میسازیم و در مرحلهی آخر با گچ کاری، رنگ، سرامیک، کف پوش و… آن را زیبا میکنیم. در دنیای وب نیز دقیقا به همین شکل است. ابتدا سایتمان را میسازیم، و سپس با استفاده از ابزارهایی آنرا زیبا میکنیم.
پس در پاسخ به سوال طراحی وب چیست میتوانیم بصورت بسیار ساده بگوییم: هر آن چیزی که کمک میکند وبسایت ما بهتر و زیباتر دیده شود را طراحی وب میگوند.
یک طراح وب مشخص میکند که المان های مختلف یک وبسایت مثل متن ها، عکس ها، لینک ها و… به چه شکل نمایش داده شوند و محل هرکدام از بخش های سایت مثل لوگو، مقالات، منو و… در کجای صفحه وب قرار بگیرد.
طراحی وب را با برنامه نویسی وب اشتباه نگیرید!
اشتباهی که معمولا افراد تازه کار به آن مبتلا می شوند این است که طراحی وب را با برنامه نویسی وب اشتباه میگیرند. در صورتی که این دو مفهوم کاملا با یکدیگر متفاوت هستند و نباید به جای دیگری از آنها استفاده کرد.
طراحی وب به مجموعه کارهایی گفته میشود که زیبایی ظاهری سایت را ایجاد میکند. در واقع هر آن چیزی که کاربر با آن مواجه میشود و آنرا در صفحه مانیتور خود میبینید، حاصل طراحی وب و کار طراح وب است. در واقع کار اصلی یک طراح وب، طراحی چیزهایی است که کاربران با آن بصورت مستقیم در ارتباط هستند و آنرا در مانیتور خود مشاهده میکنند.
اما برنامه نویسی وب متفاوت است. یک برنامه نویس وب کدهایی را مینویسد که کاربر نمیتواند آنها را ببیند و آن کدها بصورت مستقیم تاثیری روی ظاهر سایت ندارند و در پشت صحنه اجرا میشوند، برای مثال مقالات را از پایگاه داده یا دیتابیس در پشت صحنه میگیرند و به کاربر نشان میدهند.
طراح وب کیست و چه وظایفی دارد؟
تا اینجا دربارهی طراحی وب صحبت کردیم و الان پاسخ دادن به سوال « طراحی وب چیست » برایمان کار زیاد سختی نیست. حالا میخواهیم دربارهی وظایف یک طراح وب صحبت کنیم و بگوییم که یک طراح وب چه کاری باید انجام دهد.
طراح وب یا به اصطلاح Front End Designer کسی است که با استفاده از تکنولوژیهای مختلف (مثل HTML – CSS – Javascript و … ) ظاهر یک سایت را طراحی میکند و کاری به کدهای پشت صحنه ندارد.
ممکن است برایتان سوال پیش بیاید که Front End چیست و چه تفاوتی با Back End دارد. سوال بسیار خوبی است که در فیلم و مقالات آموزشی آینده حتما درباره آن صحبت میکنیم.
زبان های طراحی وب
همانطور که در قسمت قبل یک اشارهی کوچک داشتیم، یک طراح وب برای طراحی صفحات وب از تکنولوژی ها و زبان های برنامه نویسی مختلفی استفاده میکند.
یک طراح وب، برای اینکه بتواند یک صحفهی وب را طراحی کند، از تکنولوژی های زیر استفاده میکند:
- HTML (یا HTML5)
- CSS (یا CSS3)
- جاوا اسکریپت
- جی کوئری
- و…
۴ موردی که در بالا نام بردیم، حداقل دانشی است که شما برای طراحی صفحات وب و تبدیل شدن به یک طراح وب نیاز دارید. البته میتوانید فقط با ۲ مورد اول یعنی HTML و CSS نیز سایت هایی را طراحی کنید، ولی جاوا اسکریپت و جی کوئری میتوانند به کار شما بسیار قدرت دهند.
باید به این نکته توجه کنیم که به دلایلی نمیتوانیم به HTML و CSS زبان های برنامه نویسی بگوییم. زیرا اصلا ویژگی های زبان های برنامه نویسی را ندارند. بلکه آنها را زبان های نشانه گذاری یا تگ گذاری میدانیم.
برای طراحی وب به چه ابزارهایی نیاز داریم
تا اینجا سعی کردیم به سوال طراحی وب چیست پاسخ دهیم. حالا میخواهیم ببینیم که برای طراحی وب به چه ابزارهایی نیاز داریم.
برای طراحی صفحات اینترنتی، نیاز به داشتن امکانات پیچیده نیست. حداقل هایی که نیاز داریم را در زیر مشاهده میکنید:
- یک محیطی که بتوانیم کدهایمان را در آن بنویسیم. این محیط میتواند Notepad ویندوز باشد و یا یک Text Editor یا IDE حرفهای تر(مثل phpStorm)
- یک مرورگر اینترنتی (Browser) که بتوانیم کدهایمان را از طریق آن اجرا کنید (مثل فایرفاکس، گوگل کروم و…)
چگونه برای شرکت طراحی سایت ناتاسان بازاریابی کنیم؟
همانند بسیاری از کسب و کارهای آنلاین، طراحی سایت نیز یک بازار شلوغ، پُر از طراح، و البته مشتری است. بنابراین اگر میخواهید شهرت خود را حفظ کنید یا آن را به دست آورید، مشتریان وفادار خود را راضی نگه دارید یا میزان پایه مشتریانتان را افزایش دهید، باید توسط بازاریابی شرکت طراحی سایت راهی پیدا کنید تا در مقابله با این چالشها همیشه جان سالم بهدر ببرید.
بیایید نگاهی دقیقتری به چالشهای پیشِ روی شما داشته باشیم. قطعاً اولین و بزرگترین چالشی که یک شرکت طراحی سایت و به طور کلی هر کسب و کاری با آن مواجه است، یافتن و جذب مشتری است. برای جذب مشتری باید از بازاریابی استفاده کرد، اما برای جلوگیری از بازاریابی کورکورانه و هدر رفتن منابع، ابتدا باید مشتریان هدف مشخص شوند.
مسلم است که برای تعیین مشتری هدف، ابتدا باید هدف خود را به طور دقیق مشخص کنید. به طور مثال، هدفگذاری کنید که به دنبال جذب مشتری بیشتر در یک منطقه خاص هستید. پس از هدفگذاری، تعیین مشتری هدف، مهمترین مرحله از بازاریابی است. به طور خاص، برای یک شرکت طراحی سایت، مشتریان هدفِ اصلی کسانی هستند که در راستای راهاندازی یا پیشرفت کسب و کار خود، به دنبال بهبود یا ایجاد یک وبسایت هستند. حال این وبسایت میتواند معرف یک کسب و کار یا یک فرد بهخصوص (برندینگ شخصی)، یک سامانه خدماترسان، ارائه محتوا به مخاطبان یا امثال آن باشد.
بعد از تعیین هدف و شناخت مشتریان، نوبت به انتخاب روش مناسب برای بازاریابی شرکت طراحی سایت میرسد. امروزه دنیای بازاریابی دچار تغییرات اساسی شده است و روشهای سنتی کارایی سابق خود را از دست دادهاند و گاهاً برای مشتری آزاردهنده هستند. یکی از مؤثرترین روشها که این روزها موفقیت زیادی به بار میآورد، بازاریابی محتوایی است. بازاریابی محتوایی موفقیتآمیز است چون با برند شما گره خورده است و ارزشهای شرکت شما را برجسته میکند و شما را به عنوان یک خبره در زمینه خودتان معرفی میکند.
قبل از این که در مورد محتوا صحبت کنیم، بهتر است در مورد سهم کوچک شما از وب، یعنی وبسایتتان نکاتی را بیان کنیم. برای این که بازاریابی محتوایی مؤثر واقع شود، ابتدا باید محیطی که محتوا در آن برای مخاطب به نمایش درمیآید برای او جذاب باشد. اهمیت این موضوع در مورد شما که یک طراح سایت هستید، به مراتب بیشتر است. وبسایت شما باید طراحی رابط کاربری (UI) و تجربه کاربری (UX) را به بهترین شکل ممکن و در نهایت کیفیت برای مشتری فراهم کند تا مشتری در همان نگاه اول به برند شما علاقمند شود. شما به عنوان یک طراح سایت، باید وبسایت خود را طوری طراحی کنید تا از نظر ظاهری همان چیزی باشد که مشتری از شما میخواهد، و در عین حال، باید دسترسی به قسمتها و اطلاعات مختلف را برای او به آسانی امکانپذیر کنید و سعی کنید مشتری در وبسایت شما احساس راحتی کند.
حالا نوبت به تولید محتوا و بازاریابی از طریق آن میرسد. طبیعی است که بازاریابی محتوایی با تولید تعداد زیادی محتوا شروع میشود، اما این محتوا باید منحصربفرد و جالب باشد و اطلاعات باارزشی را ارائه دهد تا از طریق آن، مشتریان بتوانند مشکلات خود را برطرف کنند و پاسخ پرسشهای خود را بیابند، و به همان اندازه، میتواند مطلبی سرگرمکننده باشد که مرتبط با برند شماست و شخصیت برندتان را نشان دهد.
پرسونا در بازاریابی شرکت طراحی سایت :
برای رسیدن به اهدافتان، باید از بازاریابی شرکت طراحی سایت و تولید محتوا برای مخاطب عام پرهیز کنید. با کسب درک کاملی از این مسأله که مخاطب هدف شما چه کسانی هستند، میتوانید محتوایی تولید کنید که برای آنها مفید و جذاب باشد. یکی از روشهای انجام این کار، شناسایی و استفاده از پرسوناهای مشتریان است. پرسونا نمایانگر گروهی از کاربران است که در عمل به صورت مشابهی از برند شما استفاده خواهند کرد. با شناسایی نیازها و علایق پرسوناهای مختلف، میتوانید محتوای صحیح و قالب مناسب برای آن را انتخاب کنید. این امر به شما کمک میکند تا در مورد رسیدن به افرادی که احتمال تعامل و تعهدشان نسبت به شما بیشتر است، مطمئن شوید.
اما چه ایدههایی در مورد محتواهای تولیدی برای مخاطبانتان دارید؟ بهتر است دوباره نگاهی به پرسوناهای مشتریان خود بیاندازید. آنها با چه مسائل و مشکلاتی روبرو هستند؟ شما در تلاش برای کدامیک از مشکلات آنان هستید؟ اینها یک نقطه شروع مناسب برای انتخاب عنوان محتوا میباشد. انواع پرسشهایی که مردم از گوگل میپرسند را نیز مد نظر قرار دهید. اگر مردم به دنبال جواب برای سؤال خاصی هستند و این مشکل یا راهحل آن در حوزه تخصص و تجربه شماست، گزینه فوقالعادهای برای محتوایتان بهدست آوردهاید.
توجه کنید که اصالت، کلید موفقیت محتوای شماست. اگر یک مطلب تکراری با موضوعی کلیشهای تولید کنید، نمیتوانید متمایز از رقبایتان شوید، پس باید مشکلی جدید را هدف قرار دهید و یا حداقل، به مشکلات قبلی از دیدگاه تازهای نگاه کنید.
اگر در حال تولید انبوهی از محتواهایی که از وجود برندینگ کافی بهره نمیبرند هستید، بدانید که از یکی از فوت و فنهای بازاریابی محتوایی غافل شدهاید. یک صدا و لحن خاص برای برند خود بسازید که هماهنگ با ارزشها و شخصیت برندتان باشد و آن را رها نکنید. در نظر داشته باشید، بخشی از دلیل استفاده از بازاریابی محتوایی این است که نفوذ و اعتبار خود را بسازید و درک مثبتی را از کسب و کارتان منتقل کنید. ارائه اطلاعات مفید و رایگان به دیگران، یک شیوه مناسبِ بازاریابی است، بنابراین مخاطبان باید بدانند که شما آن را ارائه میکنید.
در بازاریابی شرکت طراحی سایت میتوانید از لینکهای داخلی استفاده کنید و مشتریان را به صفحه نمونهکارها و یا حتی نظرات مشتریان خود راهنمایی کنید و رزومه کاری خود را به آنها معرفی کنید، اما حواستان باشد که مُصرانه و بهصورت مستقیم و آشکار این کار را انجام ندهید، چون بدون شک مخاطبتان را از شما ناامید میکند. کافی است همیشه محتوای باکیفیت و آموزنده را در درجه نخست اولویتتان قرار دهید تا مطمئن شوید مخاطبان برای استفاده از محتوای بیشتر برمیگردند.
تقویم محتوایی در بازاریابی شرکت طراحی سایت :
مهمترین چیز این است که ثبات لحن خود را حفظ کنید. ثبات، اعتماد به بار میآورد و اعتماد نیز منجر به ایجاد وفاداری در مشتری میشود. در بازاریابی شرکت طراحی سایت بهترین راه برای اطمینان از حفظ ثبات و انتشار منظم محتوا، تنظیم یک تقویم محتوایی است. کیفیت همیشه بر کمیت پیروز میشود، پس برای تولید محتوای غیراستاندارد روزانه عجله نکنید. محتوا شما باید همیشه بر اساس استانداردهای بازاریابی محتوایی تولید شود تا به ترافیک پایدار و بلندمدت منجر شود.
کوتاه بخوانید:
پیشنهاد ما برای شروع بازاریابی این است که ابتدا مشتری را از طراحی سایت به عنوان انتقال کسب و کار به دنیای مجازی آگاه کنید، جایی که تمام کسب و کارها امروز در آن جای و رونق گرفته اند. در نتیجه، او در مورد قیمت ها خواهد پرسید، و شما مبلغی را که او برای این کار کنار گذاشته است را بپرسید. این به این دلیل است که طراحی یک سایت بسیار و بسیار شرطی عمل می کند. سیستم مدیریتی و زبان برنامه نویسی، طرح وبسایت، امکانات و امنیت آن قیمت آنرا بسیار متغیر نموده. در نتیجه می توان این را به ایشان توضیح داد که قیمت های طراحی سایت ناتاسان از سه میلیون و پانصد هزار تومان شروع می شود.
اگر سوالی دارید در کامنت بپرسید تا کارشناسان ناتاسان پاسخ دهند.